Felfalta a falka
Rumble – Duda Éva Társulat
A Rumble az alkotó szándéka szerint „maszkulin” előadás, „igazi hím darab”, mely a férfitermészetet állítja középpontjába. Hasonló témájú táncelőadást a közelmúltban már láthattunk: Gergye Krisztián Test II. (2008) című koreográfiájában férfitestekre készített szólótáncokat, melyek a férfi természet archetípusait – vagy legalábbis különböző típusait – mutatják be. Gergyéhez hasonlóan Duda Éva is tipizál, de nem az egyes személyiségeken keresztül állít a férfinemről valamit, hanem deduktíve. Szólók helyett csoportjelenetekből, egynemű és vegyes duettekből építi fel koreográfiáját, s az egyént szociális lényként, a közösséghez fűződő viszonyán keresztül láttatja. A két előadás időbeli kontextusa is eltér egymástól: Gergye ősi, mitológiai alakokat is beleépít egy-egy karakterébe, Duda viszont ízig-vérig napjaink férfiját mozgatja a színpadon. Milyennek láttatja Duda Éva saját koreográfiájában a férfinemet?